1. Úvod
  2. Napojení třetích stran
  3. Integrace Raynet CRM a Freelo

Integrace Raynet CRM a Freelo

Raynet je český CRM systém, který pomáhá obchodníkům a manažerům mít dokonalý přehled. Díky integraci na Freelo bude celá firma vědět, co se v Raynetu děje a obchoďáci budou mít snadnější přístup k informacím. Propojení může být jednostranné jen z Freela nebo Raynetu, ale pro maximální využití  doporučujeme propojit aplikace oboustranně.

Aktivace integrace Raynet

Ve Freelu

Ve Freelu ve svém Nastavení pod avatarem v pravém horním rohu klikneš na záložku Integrace a vybereš Raynet.

Integrace v sekci Nastavení ve Freelu.

Zadej e-mail, kterým se přihlašuješ do Raynetu, název účtu (ten najdeš v URL adrese Raynetu za lomítkem – https://app.raynet.cz/NÁZEVÚČTU/ a vložíš pouze název účtu za lomítkem a API klíč vygenerovaný v Raynetu.

API klíč lze v Raynetu zkopírovat jen jednou při jeho vytváření

Pokud potřebuješ znovu nastavit propojení, pak je potřeba vytvořit nový Raynet API klíč.

https://app.raynet.cz/NÁZEVÚČTU/
Vyplň údaje pro propojení Freela s Raynetem.

Pokud je URL adresa v Raynetu https://app.raynet.cz/freelo/ do pole Název účtu zadej pouze freelo.

Název účtu

Název účtu najdeš v Raynetu přímo v URL adrese https://app.raynet.cz/NÁZEVÚČTU, případně v nastavení účtu v Raynetu. Zadej pouze název účtu, který je za lomítkem.

V Raynetu

V Raynetu nejprve zapni integraci na Freelo přes Nastavení profilu > Rozšíření > Freelo > Přidat.

Jak nastavit propojení v Raynetu.
Jak nastavit propojení v Raynetu.

V přihlašovacím okně vyplníš Přihlašovací e-mail do Freela, API klíč z Freelo účtu, který najdeš v Nastavení svého profilu ve Freelu a libovolně můžeš nastavit také Štítek. Ten slouží k orientaci v CRM. Štítek (typicky např. „freelo“) se po napojení Freelo projektu na Obchodní případ danému záznamu automaticky nastaví.

Propojené Freelo s Raynetem.
Propojené Freelo s Raynetem.

Údaje z Freela (API klíč a přihlašovací e-mail) vložíš do Raynetu a přidáš Štítek (ten si zvolíš podle svého uvážení a pomůže ti v orientaci).

API klíč uživatele Freelo vložený do Raynet CRM formuláře pro aktivování integrace.
API klíč ve Freelu.

Jak propojení Raynet CRM a Freelo funguje?

Ve Freelu

Ve Freelu se po aktivaci integrace objeví na detailu projektu záložka Raynet. Projekt lze napojit na klienta a v tu chvíli ve Freelu vidíš klienta z Raynetu, historii aktivit a obchodní případy, na které se dá přímo do Raynetu prokliknout.

Ukázka propojení ve Freelu.
Ukázka propojení ve Freelu.
Jak přejít z Freela do Raynetu.
Jak přejít z Freela do Raynetu.

V Raynetu

V Raynetu se po propojení aplikací zobrazí u obchodního případu sekce Freelo. Tam lze přímo vytvořit projekt nebo napojit nějaký existující. Následně se zobrazí úkoly z daného projektu.

Ukázka propojeného Freela v Raynetu.
Ukázka propojeného Freela v Raynetu.

Přes zelené tlačítko Přidat úkol do projektu můžeš jednoduše založit úkol z Raynetu přímo do Freela.

Ukázka jak vytvořit úkol do Freela z Raynetu.
Ukázka jak vytvořit úkol do Freela z Raynetu.

Zrušení integrace Raynet

Ve Freelu

Zrušení integrace se provádí v Nastavení profilu v sekci Integrace > Raynet > Zrušit propojení.

Změna nebo zrušení spárování klienta

Na detailu projektu v záložce Raynet stačí kliknout na trojtečkové menu v sekci Klient a vybrat možnost Zrušit nebo změnit spárování.

Poté můžeš změnit klienta z Raynetu nebo spárování klienta zrušit.

V Raynetu

Zrušení integrace v Raynetu lze v Nastavení účtu > Rozšíření > Freelo > Odebrat.

Zrušení propojení Freelo projektu s obchodním případem

Kliknutím na „Odpojit Freelo projekt“ dojde k navrácení do původního stavu. K možnosti napojit Obchodní případ na stávající nebo nový projekt.

Mrkněte taky na nápovědu Raynetu. 🙂

Aktualizováno 12.4.2021

Byl tento článek užitečný?

Související články