1. Úvod
  2. Práce s úkoly
  3. Štítky úkolů

Štítky úkolů

Díky štítkům můžeš značkovat a seskupovat úkoly přes vyhledatelné štítky napříč projekty. Tato zdánlivě jednoduchá funkce s sebou přináší celou řadu nových přístupů a způsobů, jak si ogranizovat práci ve vašem týmu.

Příklady použití štítků

V případě tvorby štítků se snaž, aby byly co možná nejkratší a samovysvětlující – díky tomu bude tým správně přiřazovat štítky k úkolům. Pokud se stane, že štítek budeš potřebovat přejmenovat, sloučit nebo smazat, tak od toho tady je Správce štítků, kterého najdeš v nastavení tvého profilu.

Štítek jako Status

Vytvoř štítky: Začínáme (Started), V realizaci (In-Progress), Čeká na schválení (Waiting for Approval), …

Takové štítky pak přiřazuj dle stavu příslušným úkolům. Díky filtraci si můžeš pak zobrazit jen ty úkoly, které Čekají na schválení atp.

Ukázka nastavených statusů u úkolů ve Freelu.

Štítek pro Sprinty

Ve Freelu pracujeme v tzn. Týdenních sprintech. Co to velmi zjednodušeně znamená? V pondělí si řekneme, co chceme v tomto Sprintu zvládnout dokončit. Bavíme se o tom, kdo který úkol udělá, kolik mu asi zabere času a kdo komu s čím pomůže. Ideální stav je, že jsou všechny úkoly v pátek hotové.

Pro Sprinty využijeme štítky: #1 Sprint, #2 Sprint, … Výhodou je, že takhle můžeme oštítkovat jakýkoliv úkol napříč projekty a všichni si můžou na Dashboardu zobrazit sobě přiřazené úkoly v aktuálním sprintu.

Doporučujeme

Pro takto vyfiltrované úkoly na Dashboardu uložit filtr a s každým týdnem si jen měnit štítek pro aktuální sprint.

Semaforový systém štítků

V principu jde o jednoduchý systém, který znáš ze silnic:

  • Zelený štítek: Probíhá
  • Oranžový štítek: Čeká
  • Červený štítek: Odložen

Štítek „Ke kontrole“

Často se stává, že v týmu potřebuješ některé úkoly schválit od šéfa, potvrdit od klienta nebo jen zkontrolovat méně zkušeného kolegu. Pro takové případy se hodí vytvořit štítek Ke kontrole, který pak zodpovědná osoba v pravidelných intervalech kontroluje a posouvá do dalšího stavu – třeba jen tím, že úkol dokončí.

Jak štítky používat

Vytvoření štítku

Změna štítku

Správa štítků

Určitě nastane situace, kdy budeš chtít štítky Sloučit, Upravit nebo Smazat. Přesně pro takové případy jsme připravili tzv. Správce štítků, kde můžeš spravovat ty štítky u projektů, kde jsi Správce. To znamená u všech vlastních projektů a u projektů jiných Kapitánů (vlastníků), kde máš roli Správce.

  • Sloučit štítky – hodí se u štítků s podobným významem, které potřebuješ sjednotit do jednoho. U takových úkolů se vybrané štítky nahradí za jiný.
  • Upravit štítek – umožní upravit název a barvu štítku.
  • Smazat štítek – zruší štítek a všechna přiřazení na úkolech.

Kdo může upravovat, přidávat a spravovat štítky?

Štítky může vytvářet a upravovat každý uživatel přizvaný k projektu. Nemůže je ovšem mazat. Spravovat štítky můžeš ve svém Profilu > v horní liště pod tvým jménem klikni na Štítky.

Spravovat štítky (tzn. upravovat, slučovat imazat) můžou jen Správci a nebo Vlastník (Kapitán) projektu. Uživatelé vidí všechny Kapitánovy štítky u projektů, kde jsou přizvaní.

Filtrování úkolů dle štítků

Štítky lze filtrovat na Dashboardu nebo na detailu projektu v sekci To-Do listy. Rychlého filtru konkrétního štítku docílíte kliknutím na štítek kdekoliv ve Freelu. Na Dashboardu pak doporučujeme vytvořit uživatelské filtry, které můžeš v čase sledovat.

Ukázka hledání úkolů se stejným štítkem prokliknutím na štítek:

Ukázka filtrování štítků na Dashboardu:

Další inspirace

  • Otevřené – Pracuje se na tom.
  • Dokončeno – Pokud z nějakého důvodu nechceš úkol zavírat, třeba aby nemizel z výpisu.
  • Čeká na Feedback – V případě, že potřebujete k úkolu více informací. Je dobré mít v týmu domluvené, kdo je ta osoba, která úkoly z tohoto stavu „vysvobodí“.
  • Nerealizovat – Když už jste se rozhodli, že tento úkol nechcete/nebudete realizovat.
  • Název reklamní kampaně – Pro přehled všech úkolů napříč projekty a odděleními (Vývoj, Marketing, Design, Print).
  • Název eventu – Když jich pořádáte více najednou.
Poslední změna: Říjen 18, 2019

Pomohla ti tato nápověda?

Související články nápovědy