1. Home
  2. Práce s projekty
  3. Změna vlastníka/kapitána projektu

Změna vlastníka/kapitána projektu

Často se v pracovním týmu stává, že uživatelé při testování Freela ve zkušební (trial) 14denní verzi založí několik projektů, trial skončí a oni už najednou nemohou dál pracovat. Překročili totiž limit v počtu aktivních projektů. Vedoucí týmu proto rozhodne, že na jednom účtu předplatí tarif, kde bude možné zakládat více jak dva projekty.

Ale co teď s těmi, které jsou už založené a rozběhnuté na jiných účtech? Stačí, aby je jejich vlastníci převedli pod placený účet. Takhle budou projekty ve vlastnictví jednoho účtu, který je bude spravovat. Ostatní v týmu budou dál pracovat ve Free tarifu.

Převést projekt / změnit vlastníka projektu se dále hodí, když:

  • ti skončí zkušební (trial) tarif a projekty máš nad rámec free tarifu (maximálně mohou být 3 projekty),
  • odcházíš ze zaměstnání / týmu,
  • chceš používat Freelo pod jiným uživatelským účtem (změna e-mailu ve firmě atp.).

Převod projektu na jiného uživatele

Projekty můžeš novému vlastníkovi převést jednotlivě nebo hromadně. Jdi do sekce Projekty v modré horní liště > Všechny projekty a přes šipku u tlačítka Přidat projekt vyber dle potřeby Vyžádat od uživatelů nebo Převést na uživatele.

Jak změnit vlastníka projektu.
Jak změnit vlastníka projektu.

Zaškrtni projekty, které chceš převést a vyber konkrétního uživatele.

Převod projektu jinému uživateli — změna vlastníka projektu.
Převod projektu jinému uživateli — změna vlastníka projektu.

Pokud jsi omylem vybral špatný projekt nebo uživatele, můžeš převod zrušit kliknutím na červené pole s názvem Zrušit.

Jak zrušit žádost o převedení projektu.
Jak zrušit žádost o převedení projektu.

Potvrzení / přijetí projektu novým vlastníkem

Budoucí vlastník musí následně tebou převedené projekty přijmout / potvrdit. Upozorní ho na to notifikace,

Notifikace s žádostí k převodu projektu.
Notifikace s žádostí k převodu projektu.

přes kterou se proklikne na stránku s projekty,

Nepotvrzená žádost na převod projektu.
Nepotvrzená žádost na převod projektu.

a žádosti potvrdí či odmítne. V případě odmítnutí zůstanou projekty původnímu vlastníkovi a přijde mu notifikace o zrušení žádosti:

Tereza odmítla žádost převodu projektu na její účet.
Tereza odmítla žádost převodu projektu na její účet.

Vyžádání projektu od uživatele

Projekt, do kterého jsi přizvaný, můžeš od vlastníka vyžádat sám. Jdi do sekce Projekty > Všechny projekty > rozbal nabídku u tlačítka Přidat projekt přes šipku a vyber Vyžádat od uživatelů:

Ukázka vyžádání projektů.
Ukázka vyžádání projektů.

Vlastníkovi projektů pak přijde upozornění a může žádost potvrdit, nebo odmítnout:

Nepotvrzená žádost o převod projektu jiného uživatele.
Nepotvrzená žádost o převod projektu jiného uživatele.

Pokud žádost potvrdí, dostaneš upozornění, a projekt se objeví mezi tvými vlastními. Upozornění dostaneš i v případě, kdy vlastník projektu žádost o převod odmítne.

Co se převodem projektu vyřeší:

  • Změní se vlastník / kapitán projektu.
  • Přenesou se přizvaní uživatelé do projektu.
  • Sníží se počet aktivních projektů na účtu původního vlastníka.

Změna kapitána placeného účtu

V případě, že kolega, který má pod sebou placený kapitánský účet, například odchází z firmy, lze Kapitána převést. Stačí napsat na náš e-mail info@freelo.io, kde napíšeš ze zaregistrovaného e-mailu kapitánského účtu žádost o změně kapitána.

Například placený kapitánský účet má pod sebou Anna Nová, ale odchází z firmy. Chce převést kapitánský účet na kolegyni Denisu Zelenou, napíše Anna ze svého zaregistrovaného e-mailu ve Freelu žádost o změně kapitána.

Tento postup je především kvůli bezpečnosti a ochraně našich uživatelů.

Ilustrační obsah e-mailu
Ilustrační obsah e-mailu.

Pokud tuto změnu provedeš, převedou se na nového kapitána všechny projekty se všemi uživateli a nastavenými rolemi Projekťáka a Správce projektu. Také se na něj převedou faktury za Freelo, fakturační údaje a u původního kapitána se automaticky nastaví Free tarif. 

Updated on 9.10.2023

Was this article helpful?