Úvod > Šablony > Web > Analytika

Analytika

Google Analytics je šikovný nástroj plný užitečných informací o tvém webu. Tyto informace ti můžou dost pomoct při tvorbě kampaní nebo pochopení tvých zákazníků. Zkus si pomocí naší šablony od odborníka nastavit Google Analytics tak, aby ti nástroj co nejvíce pomohl.  

Ukázka veřejné šablony ve Freelu

1/2 Zkopírovat šablonu

= Základní kontrola nastavení Google Analytics
Struktura webu odpovídá struktuře účtů, služeb a výběrů dat (má to logiku nebo důvod)
Existují minimálně dva výběry dat - Hlavní (na čistá data) a Záchranný (bez úprav na surová data)
Nastavení ve sloupci účet
- Přístupy uživatelů dávají smysl
- Filtry - nejsou žádné duplikované
Nastavení ve sloupci služba
- Nastavení služby - Výchozí adresa URL je shodná s webem
- Nastavení služby - Výchozí výběr dat je ten nejčastěji používaný
- Povolení manuálního značkování je odškrnuté, případně je k tomu jasně řečený důvod
- Údaje o měření - Shromaždování dat - zapnuto pokud používáme remarketing přes GA
- Údaje o měření - Shromaždování dat - ujištění, že je zmíněno v cookie liště
- Údaje o měření - Uchovávání dat - nasteveno v souladu s privacy policy na webu a GDPR klienta
- Údaje o měření - Nastavení relace - Relace je na 30 min nebo je důvod proč je jinak
- Údaje o měření - Nastavení relace - Kampaň je na 6 měsíců nebo je důvod proč je jinak
- Údaje o měření - Zdroje organického vyhledávání - Pokud je enormní návštěvnost neznámého českého vyhledávače, tak je přidaný
- Údaje o měření - Seznam vyloučených odkazujících zdrojů - obsahuje doménu/y webu
- Údaje o měření - Seznam vyloučených odkazujících zdrojů - Obsahuje všechny platební brány nebo jiné weby, na které se uživatel dostane během návštěvy webu a pravidelně se ihned vrací zpět
- Propojení služeb - všechny služby - jsou propojeny nástroje, které klient používá (Search Console, Google Ads, Optimize, Ad sense, ...)
- Definice publika - Publikum - nastaveno pokud se používá remarketing přes GA
- Vlastní definice - Nastavené dimenze nebo metriky, pokud je analytika pokročilejší
Nastavení ve sloupci výběr dat - Hlavní výběr dat
- Nastavení výběru dat - Je vyplněná adresa webu
- Nastavení výběru dat - Je nastavená správná časová zóna
- Nastavení výběru dat - Není vyplněná výchozí stránka
- Nastavení výběru dat - Jsou vyloučené paramtry v adrese URL, pokud je potřeba
- Nastavení výběru dat - Je nastavena správná měna, zejména u Ecommerce webu
- Nastavení výběru dat - Je zaškrnuté filtrování robotů
- Nastavení výběru dat - Je zapnuté interní vyhledávání, pokud existuje
- Nastavení výběru dat - Interní vyhledávání má vyplněný parametr
- Nastavení výběru dat - Interní vyhledávání má zaškrtnuté "Odstranit z adresy URL.."
- Nastavení výběru dat - V případě že lze použít kategorii, je zapnutá a nastavená i kategorie
- Cíle - Jsou nakonfigurované a aktivní
- Filtry - Jsou základní filtry (Vlastní IP adresa, filtrace jen na moji doménu, převod na malá písmena u kampaňových parametrů, ...)
Nastavení ve sloupci výběr dat - Záchranný výběr dat
- Nastavení výběru dat - Je vyplněná adresa webu
- Nastavení výběru dat - Je nastavená správná časová zóna
- Nastavení výběru dat - Není vyplněná výchozí stránka
- Nastavení výběru dat - NEJSOU vyloučené paramtry v adrese URL, pokud je potřeba
- Nastavení výběru dat - Je nastavena správná měna, zejména u Ecommerce webu
- Nastavení výběru dat - NENÍ zaškrnuté filtrování robotů
- Nastavení výběru dat - Je zapnuté interní vyhledávání, pokud existuje
- Nastavení výběru dat - Interní vyhledávání má vyplněný parametr
- Nastavení výběru dat - Interní vyhledávání NEMÁ zaškrtnuté "Odstranit z adresy URL.."
- Nastavení výběru dat - V případě že lze použít kategorii, je zapnutá a nastavená i kategorie
- Cíle - Jsou nakonfigurované a aktivní
- Filtry - NEJSOU přiřazené žádné filtry

2/2 Použít šablonu ve Freelu