Úvod > Šablony > Web > Kontrola před spuštěním e‑shopu

Kontrola před spuštěním e‑shopu

V průběhu spouštění e-shopu je potřeba promyslet a zkontrolovat hodně věcí. Checklist vám do budoucna ušetří spoustu práce, času a starostí.

Pavel Macháček z FastCentriku sepsal checklist obsahující vše, co je potřeba zkontrolovat a nastavit ještě před ostrým spuštěním vašeho e-shopu. Samozřejmě hodně záleží i na vašem sortimentu, interních procesech a vůbec způsobu podnikání.

Tip na začátek ✅

Netestujte pouze vy, ale dejte e-shop k nahlédnutí ještě před spuštěním někomu dalšímu z vašeho okolí.

Ukázka veřejné šablony ve Freelu

Použij tuto šablonu ve svém Freelu

= 1. Kontrola dat a nastavení
Kontrola obsahu (texty i obrázky)
- zaměřit se na titulky/názvy a popisy, včetně překladů v multijazyčné verzi
- zkontrolovat pravopis, slovosled, překlady, překlepy
Kontrola filtrování produktů a řazení v kategorii
- zkontrolovat nastavení filtrace zboží –⁠ zda jsou použity správné parametry pro filtrování v konkrétní kategorii
- zkontrolovat zařazení produktů v kategorii, aby nedošlo k tomu, že je produkt zařazen omylem v jiné kategorii
Kontrola průchodnosti webem / přesměrování URL v případě převodu z jiného řešení (ideálně využít nástroje jsou jsou například Xenu nebo Marketing Miner)
- pomocí nástroje si projet web, zda nějaká stránka neodkazuje na 404
- zjistit, zda neodkazujeme na nezabezpečené weby(i externí odkazy)
Kontrola cen –⁠ hlavně v případě různých cenových hladin, sazeb DPH a přepočtů, slev, apod.
- kontrola sazeb DPH
- přepočet cen s DPH a bez DPH
- zaokrouhlování na desetinné místa
- přepočet v rámci cizích měn
- přepočet cen po slevách
Kontrola napojení na ERP –⁠ importy/exporty
- testovací přenos zásob, skladových dostupností, cen, obrázků apod.
- testovací přenos také směrem z e-shopu do ERP (zda se přenáší vše, jak má)
Kontrola skladového hospodářství
- dostatečně popsané informace o stavu položek na skladě
- správně nastavené měrné jednotky (pokud je jich více) při přepočtu v objednávce
Kontrola legislativy –⁠ obchodní podmínky, reklamace, GDPR, EET apod.
- ověřit si, zda jsou na stránkách k dispozici obchodní podmínky a další podstatné dokumenty spojené s legislativou
- v případě EET vyzkoušet i proces elektronické evidence tržeb
Kontrola uvedení kontaktních informací
- správně vyplněné kontaktní údaje
= 2. Objednávkový proces
Nastavení objednávkového procesu
- správné nastavení objednávkového procesu v návaznosti na B2B nebo B2C segment a náležitosti s tím spojené
- rozhodnout, zda bude při objednávce nutná registrace –⁠ ano/ne
- ověřit dobrou průchodnost košíkem
Způsoby dopravy a platby včetně napojení na platební brány a dopravní systémy
- nastavení doprav a plateb a jejich spárovaní
- exporty objednávek do systému přepravců
- nastavení platebních metod a jejich párování
Generování dokladů
- kontrola údajů na dokladu po vygenerování
E-mailové notifikace
- informace o nových objednávkách
- příprava odpovědí na dotazy zákazníků, které mohou nastat
Tisk dokladů/štítků/účtenek
- kontrola tisku dokladů, štítků a účtenek
Stavy objednávek –⁠ scénáře, které mohou nastat po objednání (vyřízení, storno, zaplacení, dodání části objednávky)
- kontrola stavů objednávek a notifikace, které chodí zákazníkům
= 3. Vzhled e-shopu
Kontrola grafické šablony včetně responzivního designu
- prohlížení stránek na různých typech zařízení
- ověření, zda grafická šablona není rozpadnutá na mobilech, tabletech, notebooku nebo velkých monitorech (zobrazení by se mělo přizpůsobit)
Testování zobrazení v různých prohlížečích
- Chrome, Mozilla, Opera, Internet Explorer
= 4. Marketing
Propojení aplikací třetích stran –⁠ analytika, konverzní kódy, chat apod.
- kontrola v rámci procházení stránek a konverzních událostí, zda kódy správně měří
Správné nastavení Google Analytics
Napojení na zbožové srovnávače, párování produktů, měření konverzí, odesílání hodnotících dotazníků
- kontrola vstupního souboru, který se bude importovat do srovnávačů (zda obsahuje produkty, které chceme inzerovat ve srovnávačích a jaká data se posílají)
- kontrola napárovaní produktů na kategorie srovnávačů
Nastavení PPC kampaní
- kontrola nastavení PPC kampaní zejména co se týče URL adres cíle
Propojení na sociální sítě
- kontrola propojení účtů sociálních sítí s webem
- nasazení Facebook page pluginu
- nasazení Instagram widgetu
- ověření vlastnictví webu
= 5. Technické řešení
Nastavení DNS záznamů
- ověření správnosti nastavení všech DNS záznamů pro backend, frontend a případně další
Indexace pro roboty
- kontrola robots.txt
- kontrola direktivy meta name robots
Generování sitemapy
- kontrola obsahu souboru pro generování sitemapy
Zabezpečení SSL certifikátem
- nasazení SSL certifikátu

Line Copy 3 Created with Sketch.

Jak na to

Page 1 Created with Sketch.